tirsdag 11. mars 2014

Enkel pai med skinke, soltørka tomat, purre og spinat

Jeg er for øyeblikket opptatt med en 2 ukers hjemmeeksamen. Jeg tar et av fagene i Masteren Executive Business Administration. Litt matlaging får jeg likevel tid til. Jeg har testet ut et par retter, men ikke alle var like gode. Men denne var bra! :)

En god pai som er enkel å lage. Jeg har fått oppskriften av Live. Eneste jeg har tilføyd er spinaten. Det ble veldig godt med spinat i.

Først lag paibunn som anvist her. Erstatt gjerne deler av melet med mandelmel for en sunnere variant.

Så til selve fyllet:

Ingredienser:

  • 4 egg
  • 3 dl melk
  • 2 dl soltørka tomat (i små biter)
  • 1/2 purre
  • 2/3 pakke med skinke i strimler
  • En god neve spinat
  • salt og pepper etter smak
  • Revet ost


Fremgangsmåte:

  1. Hiv eggene i en bolle og visp. Tilsett så 3 dl melk og rør inn soltørkede tomater, purre, spinat og skinke. Ta i salt og pepper etter eget ønske. 
  2. Hiv så blandingen over paibunnen. 
  3. Strø over revet ost til slutt. 
  4. Stekes på 250 grader på nederste rille i ca. 25 minutter. NB! Ovner varierer veldig, så det kan være en idè å forsteke bunnen 10 minutter før man tar på fyllet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar