søndag 27. januar 2013

Cakepops

Min datter ble 2 år sist helg så jeg prøvde meg på cakepops for første gang. Det var egenlig en veldig enkel sak.

1. Jeg lagde en langpanne-kake som jeg skjærte ut en sommerfugl av. Restene ble cakepops.
2. Jeg hev restene i Kenwood-maskinen og kjørte det til smuler
2. Så rullet jeg små kuler av dette og satte kulene i fryseren i 30 minutt
3. Jeg hadde hvit sjokolade og vanlig melkesjokolade som jeg smeltet hver for seg i en skål (i mikroen)
4. Jeg hadde kjøpte pinner på hobby-butikk
5. Jeg hadde kjøpt inn snop-smykker (klippet av snoren og fikk små rundinger) og mini-smarties som dekorasjon (mini-smarties var definitivt best å pynte med da disse er lettest å spise)
6. Når kulene hadde vært i fryseren tok jeg en og en ut. Først dyppet jeg enden av pinnen i sjokolade og stakk deretter kulen på.
7. Så dyppet jeg hele kulen i sjokolade til den ble heldekket og rullet den i enten mini-smarties eller snop-smykke-rundinger.

Det såg ganske så profesjonelt ut. Jeg tror og håper jeg tok bilde av de... Kommer isåfall senere... =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar