torsdag 25. oktober 2012

Armeriddere - en sunnere vri

I kveld ble det en søt kveldsmat... =)

1-2 porsjon (2 brødskiver)

Ingredienser:
  • 1 eggehvite
  • 2,5 dl ekstra lettmelk
  • 1/2 ts kanel (jeg hadde også litt kakao&kanel krydder i)
  • 1/2 ts honning
  • olje til å steke i
  • 2 grove brødskiver
  • Evt. litt salt og pepper

Fremgangsmåte:
  1. Pisk sammen egg, melk, kanel og honning i en bred, helst flat skål.
  2. Ha i krydder. Jeg brukte ikke salt og pepper siden jeg serverer retten med frukt.
  3. Legg brødskivene i eggerøren. Snu dem etter en stund og la dem trekke i eggerøren på den andre siden.
  4. Skivene skal være helt gjennomtrukne av eggerøre
  5. Varm olje i en stekepanne. Legg i brødskivene og stek dem godt på begge sider.

Serveres med vaniljekesam og frukt. Jeg hadde i tillegg Yogi te med cocoa smak som tilbehør. Perfekt for en søtmoms som meg. =)

Litt dårlig kvalitet på bilde... men her er maten:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar