tirsdag 10. juli 2012

Laks med kremet saus

Jeg lagte (og spiste!!!) laks idag. Er ikke så glad i fisk, og laks er fisk. Men retten jeg lagte idag likte jeg godt (særlig på grunn av tilbehøret). Min samboer var også meget fornøyd.

(2-3 personer) 

Ingredienser:
  • 400 g salma laks 
  • 1 ts salt 
  • ½ ts pepper 
  • 2 ss mango chutney
  • 1/2 beger creme fraiche (jeg brukte lett)
  • 1,5 dl fløte
  • 2 ss meierismør
  • Karri
  • Gressløk (kan sløyfes)
  • Purre
  • Gulrot
  • Squash
Fremgangsmåte: 
 
  • Hakk opp grønnsaker
  • Jeg pleier å servere ris til så setter den på etterpå.
  • Brun grønnsakene blanke i olje i et par minutter. Legg så til side.
  • Skjer opp samabitene i terninger og stek de på middels høy varme i ca 1 minutt på hver side. Krydres med litt salt og pepper.
  • Skru ned varmen å ha i grønnsakene, creme fraiche, fløte og mango chutney.
  • La det trekke i ca 5 minutter før du drysser litt karri og finhakket gressløk over.

  •  
    Skjær salmaen i biter, ca 100 g per bit, og ha på salt og pepper.

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar