onsdag 27. juni 2012

Vafler og rørte jordbær

Elsker sommeren og alle fruktene som følger med. I kveld koste jeg og min samboer oss med vafler og rørte jordbær. Jeg er så heldig å få låne mine foreldres vaffeljern. Godt, gammeldags ekte jern. Jeg brukte vaffeloppskrift 1 som du finner her. Men tilføyde 1 dl ekstra melk, 1 dl med rømme og erstattet 0,5 dl av hvetemelet med 0,5 dl fiberhusk. Røren ble litt tykk på grunn av fiberhusken, derfor måtte jeg tilføye noe mer veske. Ble veldig fornøyd med resultatet! =)

Rørte jordbær laget jeg ved å kutte opp jordbær og blande i litt sukker. Hadde ca. 4 ss sukker på 2 korger med jordbær. Moste bærene med stavmikser. Mmmmm... både jeg og min samboer måtte ta oss et par skjeier av jordbærrøra etter at vaflene var konsumert. Røren blir ganske bløt, men funker bra på vaflene. Man kan også duppe vaflene i jordbærene. :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar